Tilbage

GALLERI

ISRAEL 1998

DDI's fodboldlandshold var i Netanya for at spille EM-kvalifikationskamp mod Israel. Efter ordinær spilletid havde vi tabt kampen 1-2, og da vi havde vundet 2-1 på hjemmebane skulle vi ud i forlænget spilletid. Der fik vi scoret to mål, så vi kunne rejse hjem med billetter til EM 1999 i Norge. Min kæreste Dorthe tog en anden flyver og boede i Tel Aviv en nat, indtil mine pligter som fodboldspiller var overstået. Efter kampen kunne jeg invitere Dorthe til at besøge spillerhotellet. Efter en endnu en overnatning på spillerhotellet (sammen med Dorthe), og afsked med mine holdkammerater som skulle hjem til Danmark, rejste min Dorthe og jeg til Jerusalem, hvor vi boede i et lidt usselt vandrehjem i hjertet af Jerusalem. I Jerusalem fik vi set "Den gamle by", Grædemuren, Dome Rock (på dansk?) og selve byen. En dag tog vi til Det Røde Hav hvor vi kunne flyde højt på vandet pga. det høje saltindhold i vandet. Men det sved også i øjnene bare man fik et dråbe i øjet.

Efter 4 dage tog vi til Eilat som ligger i sydspidsen af Israel, ud mod Det Røde Hav. Der boede vi på en flot vandrehjem, med udsigt ud til vandet! I Eilat var der ikke så meget at se på, det var en rigtig turistby med masser af hoteller langs kysten og masser af restauranter. Vi nød dog solen og stranden. En af dagene lejede vi en bil for at se hvad som gemte sig udenfor byen. Vi fandt stort set kun ørken. Vi kørte et godt stykke ud i ørkenen, og drejede på et tidspunkt væk fra den asfalterede vej over i et lille grusvej som førte os ud i ingenmandsland. Det var en mærkelig følelse at stå og se sten og bjerge række så langt som øjet rakte.

Vi tog så flyveren hjem til Danmark fra Ben Gurion lufthavnen som lå i Tel Aviv. Ialt 9 dage inklusive flyrejse tog turen.

Ved feriebyen Netanya's bymidte og torv

Udsigten fra balkonen på landsholdsspillernes hotel i Netanya

Grædemuren og Rock Dome i Jerusalem

Udsigt over Jerusalem fra Oliven-bjerget

Udsigt over landet fra vejen som går på bjergryggen af Oliven-bjerget Udsigt over Jerusalem fra vejen som går på bjergryggen på Oliven-bjerget

Ude i ørkenen i lejet bil Man kan skimte Det Røde Hav bag bjergene bag mig

Kong Salomons miner ligger skjult i en spalte som ligger i skyggen